1. تمام نقاط ورود را مهر و موم کنید: مورچه های پرنده میتوانند حتی از کوچکترین شکاف ها و شکاف ها وارد خانه شما شوند، بنابراین همه روزنه های اطراف پنجره ها، درها و لوله ها را ببندید. از درزگیر یا درزگیر سیلیکونی برای پر کردن هر شکاف استفاده کنید.
  2. تمیز و بی نظمی: خانه خود را تمیز و عاری از شلوغی نگه دارید، زیرا مورچه ها جذب مواد شیرین یا چسبنده می شوند. به طور مرتب سطوح را با آب و صابون پاک کنید و غذا را در ظروف در بسته نگهداری کنید.
  3. آب راکد را از بین ببرید: مورچه های پرنده برای زنده ماندن به آب نیاز دارند، بنابراین هرگونه منبع آب راکد را در خانه خود حذف کنید، مانند ظروف آب حیوانات خانگی، شیرهای آب نشتی، و گرفتگی فاضلاب.
  4. از مواد دافع طبیعی استفاده کنید: برخی از روغن های ضروری مانند نعناع، ​​درخت چای و اسطوخودوس میتوانند مورچه های پرنده را دفع کنند. چند قطره از روغن را با آب مخلوط کرده و در اطراف خانه خود اسپری کنید.
  5. از تله های طعمه استفاده کنید: تله های طعمه را نزدیک مناطقی که مورچه های پرنده را دیده اید قرار دهید. این تله‌ها حاوی ماده‌ای شیرین هستند که مورچه‌ها جذب آن می‌شوند، اما همچنین حاوی سمی با اثر کند هستند که مورچه‌ها را می‌کشد.
  6. اسپری با آب صابون: صابون ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و مستقیماً روی مورچه های در حال پرواز اسپری کنید. این کار آنها را فوراً می کشد.
  7. از خاک دیاتومه استفاده کنید: خاک دیاتومه پودری ریز است که از بقایای فسیل شده موجودات کوچک آبزی ساخته شده است. با کم آبی مورچه ها عمل می کند و باعث مرگ آنها می شود. آن را در اطراف محیط خانه خود و در مناطقی که مورچه های پرنده را دیده اید بپاشید.
  8. از اسید بوریک استفاده کنید: اسید بوریک یک حشره کش طبیعی است که می توان از آن برای کشتن مورچه های پرنده استفاده کرد. آن را در مناطقی که مورچه ها را دیده اید بپاشید، اما مطمئن شوید که آن را از حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید.
  9. از قاتل مورچه پرنده استفاده کنید: چندین محصول بدون نسخه موجود است که به طور خاص برای کشتن مورچه های پرنده طراحی شده اند. دستورالعمل های روی برچسب را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.
  10. غذا و زباله ها را ببندید: غذا و زباله ها را در ظروف در بسته نگهداری کنید تا از ورود مورچه ها به داخل آنها جلوگیری شود.
  11. خانه خود را خشک نگه دارید: مورچه های پرنده جذب رطوبت می شوند، بنابراین با رفع هرگونه نشتی و استفاده از رطوبت گیر، خانه خود را خشک نگه دارید.
  12. از رطوبت‌گیر استفاده کنید: یک دستگاه رطوبت‌گیر می‌تواند به کاهش سطح رطوبت در خانه شما کمک کند و آن را برای مورچه‌های پرنده کمتر جذاب کند.
  13. از پنکه استفاده کنید: مورچه های پرنده پروازهای ضعیفی هستند، بنابراین استفاده از پنکه می‌تواند به دور نگه داشتن آنها کمک کند. یک پنکه را نزدیک مناطقی که مورچه ها را دیده اید قرار دهید تا آنها را دور نگه دارید.
  14. استفاده از مگس کوب: مگس کوب می‌تواند راهی موثر برای کشتن مورچه های پرنده منفرد باشد.
  15. از جاروبرقی استفاده کنید: جاروبرقی مورچه های پرنده می‌تواند راهی موثر برای کشتن آنها باشد.
  16. از حشره‌کش استفاده کنید: حشره‌کش می‌تواند روشی مؤثر برای کشتن مورچه‌های پرنده باشد، اما حتماً آن را از حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید.
  17. از نور ماوراء بنفش استفاده کنید: مورچه های پرنده جذب نور ماوراء بنفش می شوند، بنابراین استفاده از نور ماوراء بنفش می‌تواند به جذب آنها و کشتن آنها کمک کند.
  18. استفاده از تله چسبنده: تله چسبنده می‌تواند راهی موثر برای کشتن مورچه های پرنده باشد. آن را نزدیک مناطقی که مورچه ها را دیده اید قرار دهید.
  19. از نور زرد استفاده کنید: مورچه های پرنده جذب نور زرد می شوند، بنابراین استفاده از لامپ زرد می‌تواند به جذب آنها و کشتن آنها کمک کند.
  20. از یک تله خانگی استفاده کنید: شکر و بوراکس را به مقدار مساوی مخلوط کنید و آن را نزدیک مناطقی که مورچه ها را دیده اید قرار دهید. مورچه ها جذب شکر می شوند و بوراکس را به کلنی خود می برند و ملکه و بقیه کلنی را می کشند.
  21. با یک متخصص تماس بگیرید: اگر آلودگی شدید است یا نمی‌توانید به تنهایی از شر مورچه‌ها خلاص شوید، با یک متخصص کنترل آفات تماس بگیرید.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...